KURSUN KÜNYESİ | |
Süresi | 63 Ders Saati |
Eğitim Şekli | Uzaktan Eğitim /Online |
Ücret | 3000 TL |
Eğitim Tarihi | Kontenjan dolduğunda gerekli bilgilendirme yapılacaktır. |
Eğitmenler | Prof. Dr. Gürbüz OCAK
Doç. Dr. Eray EĞMİR Doç. Dr. Mehmet KOÇYİĞİT Doç. Dr. Ahmet Murat UZUN Doç. Dr. Erhan ÜNAL Doç. Dr. Mahmut Sami KOYUNCU Doç. Dr. Mehmet Enes SAĞAR |
Eğitim sonunda yapılacak sınavdan en az 70 puan alanlar başarılı kabul edilecektir.
Not: Ödemenizi yaptıktan sonra kayıtlarınız alınacaktır mail adresinize giriş bilgileriniz gönderilecektir. Bankaya yatırılan tutar sırasında açıklama kısmına mutlaka Bilgisayar İşletmenliği Eğitimi ve adı/soyadı mutlaka yazılması gerekmektedir. Ödeme Dekontunuzu akusem@aku.edu.tr adresine iletmeniz gerekmektedir.
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ PROGRAMI İÇERİĞİ
MODUL 1: Eğitim Psikolojisi-Yetişkin Eğitimi (Androgoji) (6-9 ders saati)
- Yetişkinlik tanımı
- Yetişkinlerin Özellikleri
- Yetişkin Öğrenmesi (ile ilgili kuramlar)
- Yetişkin eğitiminde karşılaşılan sorunlar
- Yetişkin eğitimcisi; Özellikler
- Yetişkin eğitiminin (Androgojinin) ilkeleri
- Yetişkin eğitimi uygulamaları-örnekler
MODUL 2: Eğitim Programları ve Öğretim (9 ders saati)
- Eğitim Programı-Öğretim program-Ders program
- Eğitim programının ögeleri
- İhtiyaç Belirleme
- Hedefler
- İçerik
- Öğrenme-öğretme Süreci
- Değerlendirme
MODUL 3: Öğrenci Merkezli Öğrenme-Öğretme Yaklaşım, Yöntem ve Teknikleri (9 Ders Saati)
- Öğrenme-Öğretme Strateji, yöntem ve tekniklerinin seçiminde dikkat edilmesi gerekenler
- Öğrenci merkezli Öğrenme-Öğretme yaklaşımları (Buluş yoluyla öğretim- Araştırma incelemeye dayalı öğretim, proje tabanlı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, sorgulamaya dayalı öğrenme, oluşturmacilik, çoklu zekaya dayalı öğrenme)
- Öğrenci merkezli öğrenme -öğretme yöntemleri (problem çözme, tartışma, örnek olay, drama-rol oynama, gösterip yaptırma)
- Öğrenci merkezli öğrenme-öğretme teknikleri (beyin fırtınası, deney, kavram haritası, altı şapka, balık kılçığı, panel, bilişsel çıraklık)
MODÜL 4: YETİŞKİN EĞİTİMİNDE SINIF YÖNETİMİ (6-9 ders saati)
- Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf yönetimi ile ilgili modeller, sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, motivasyon, zaman yönetimi, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması, yetişkin eğitiminde sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar
- İletişim kavramı, unsurları ve özellikleri, iletişim modelleri, etkili iletişim ve sunum becerileri, iletişimi kolaylaştıran ve zorlaştıran etkenler, çatışma ve çatışma çözme yaklaşımları, etkili iletişim uygulamaları
MODÜL 5: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (6-9 Ders Saati)
- Öğrenme, öğretme ve teknoloji arasındaki ilişki
- Öğretim teknolojileri kullanımının avantajları ve sınırlılıkları
- Web 2.0 teknolojileri (Kahoot, SeeSaw, Infogram, Thinglink, vs.)
- Ters yüz öğrenme (Edpuzzle, Edmodo, Educanon, Flipgrid, Huzzaz, Zaption, vs.)
- Öğrenme yönetim sistemleri (LMS)
- Uzaktan eğitim teknolojileri (Adobe Connect, Zoom, Google Meet, Skype, Hangouts, Playposit, vs.)
MODÜL 6: Öğrenci Merkezli Ölçme ve Değerlendirme (9 ders saati)
- Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi
- Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
- Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler
- Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
- Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Testler (kısa cevaplı, doğru-yanlış tipi, çoktan seçmeli, eşleştirmeli), yazılı ve sözlü yoklamalar, ödevler
- Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası (portfolyo), araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri, rubrikler, atölye çalışması, arazi çalışması, laboratuvar uygulamaları, seminer, sunum, kontrol listeleri, dereceleme ölçekleri.
- Test maddesi hazırlamada dikkat edilmesi gereken noktalar
- Performans değerlendirmede kontrol listesi, rubrik ve dereceleme ölçeği geliştirme
- Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme araçları (Google Formlar, Articulate, Socrative, Quizlet, ForAllRubrics, Safe Exam Browser, vs.)
MODÜL 7: ÖĞRETİM TASARIMI (6-9 ders saati)
- Öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramlar
- Öğretimi tasarlamanın önemi
- Öğretim tasarımının aşamaları
- Başlıca öğretim tasarımı modelleri (ADDIE modeli, Dick, Carey ve Carey’nin sistemli öğretim tasarımı modeli, Morrison, Ross ve Kemp’in etkili öğretim tasarımı modeli, ARCS modeli, ASSURE modeli, 5E-7E modeli)
- Öğretim tasarımını uygulama ve değerlendirme
ÖN BAŞVURU İÇİN TIKLAYINIZ
Ön başvuru yapmadan ödeme yapmayınız. Ön kayıt talepleri doğrultusunda kesin kayıt için kayıt ekranı açılacaktır. Kesin kayıtla ilgili ödeme işlemleri bundan sonra yapılabilecektir.
KESİN KAYITTA İSTENEN BELGELER
+ Ödeme dekontu (Öncelikle Ön Başvuru yapılmalıdır).
ÖDEME SEÇENEKLERİ
- HAVALE YOLUYLA ÖDEME
Banka Bilgileri
Hesap Adı: AKÜ Sürekli Eğitim ve Araştırma Merkezi
IBAN: TR85 0001 5001 5800 7303 5118 53 (Vakıflar Bankası)
Not: Bankaya yatırılan tutar sırasında açıklama kısmına mutlaka eğitim ismi ve eğitim alacak kişinin adı/soyadı ve T.C. Kimlik numarası mutlaka yazılması gerekmektedir. Ödeme dekontunuzu akusem@aku.edu.tr adresine lütfen gönderiniz.
- ONLINE ÖDEME İÇİN TIKLAYINIZ